موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.7k بازدید
در خرید و فروش اینترنتی توسط
ویرایش شده توسط
با سلام،

- سایتی بعد از خرید آنلاین به مبلغ حدود 2.5 میلیون، با تماس اعلام کردند جنسی که خریدم معیوب هست (شاید هم اصلا موجودی نداشته!) ، و سفارش لغو شد. حالا بعد از 20 روز کش و قوس، مدام ادعا میکنند حساب شرکت مسدود هست و فعلا نمیتونیم وجه رو عودت بدیم!

در بررسی که داشتم متوجه چندتا نکته شدم:

- در قسمت لغو سفارش، نوشته اند "لغو توسط کاربر" !! در حالیکه مشکل از سمت خودشان بود که موجب لغو سفارش شد.

- درگاه بانکی که استفاده میکنند متعلق به یک سایت/فروشگاه دیگر هست! (که اون هم مال خودشون هست اما بهرحال دامنه متفاوتیست، در حد تغییر مثلا .com با .org)

- نماد یا ساماندهی ندارند

- شرکتی که خود رو به اون نام معرفی میکنند ظاهراً وجود خارجی ندارد! (اما سالهاست با این نام فعالند)

- با کمی جستجو در اینترنت، متوجه میشویم افراد دیگری هم دچار حقه های این سایت شده اند و به سختی (تهدید) یا هیچوقت موفق به عودت وجه نشده اند! یعنی به قول خودمان اینها پوست کلفت شده اند در اینکارها!

 

حالا سوالات بنده:

- بهترین و موثرترین شکایتی که میتوانم بکنم چیست و نام بردن از کدامیک از بندهای بالا، در تسریع یا وزن دار کردن شکایت موثر است؟

- آیا ضبط کردن صدایشان که اعتراف به بدهی و تاخیر میکنند میتواند در دادسرا موثر باشد؟

- خودشان حرفی با این مضمون زدند که "اگر میخوای شکایت بکنی بکن ولی بدان که نهایتاً 4 ماه دیگر به نتیجه میرسی! بهتر است صبر کنی!" این حرف درست است؟

با تشکر.

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط
ضمن عرض سلام و تبریک عید
وفق قانون تجارت الکترونیکی فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بایستی اطلاعات مؤثر در‌تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان جهت خرید و یا قبول شرایط را از زمان مناسبی قبل از عقد‌دراختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
علاوه بر آن، در صورتی كه تأمين كننده در حين معامله به دليل عدم موجودی كالا و يا عدم امكان اجرای خدمات، نتواند تعهدات خود را انجام دهد، بايد مبلغ دريافتی را فوراً به مخاطب برگرداند...

با عنایت به مواد قانون تجارت الکترونیکی شما می توانید علاوه بر طرح دعوای حقوقی، شکایت کیفری نیز مطرح کنید.طبق قانون تامین کننده از حیث کیفری به مجازات از بيست ميليون ريال تا يكصد ميليون ريال محكوم خواهد شد.

در کنار عودت وجه، خسارت وارده به شما هم تا حدي قابل جبران است اما ميزان خسارت بسته به عوامل مختلف دارد. وفق قواعد مسئوليت مدني با اثبات رابطه سببیت (میان عمل طرف مقابل و ورود ضرر به شما) می توانید خواسته خود را مطالبه نمایید.

توصیه می گردد ابتدا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارسال اظهارنامه قضائی ، خواسته خود را پیگیری نمایید و در صورت عدم حصول نتیجه اقدام به طرح دعوای کیفری بر مبنای قانون تجارت الکترونیکی نمایید.
درخصوص زمان؛ اظهارنامه بسته به آدرس طرف و ... معمولا ظرف ۳ هفته به طرف مقابل ابلاغ می شود. اما رسیدگی به شکایت باتوجه به لزوم تشکیل جلسه و احضار طرف مقابل و غیره ماه ها به طول می انجامد.

به طور کلی در راستای از بین نرفتن دلایل، بهتر است به صورت مکتوب (پیامک/ ایمیل و ...) صحبت نموده و سریعا اقدام به تامین ادله توسط کارشناس رسمی دادگستری و مستندسازی ادله بنمایید.
پیروز و موفق باشید
توسط
سلام،
ممنون بابت پاسخ، برای ارسال اظهارنامه نیاز به آدرس هست که در سایتشون آدرس واضحی نزدن، فقط گفتن در فلان پاساژ هستیم! چه باید کرد که اظهارنامه به دستشون برسه؟ (ناگفته نماند نام صاحب سایت و حساب شرکت رو میدونم بهمراه اطلاعات شخصی و کد ملی) .

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...