موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.2k بازدید
در خرید و فروش اینترنتی توسط

با سلام و وقت بخیر

من حدود دو هفته پیش اقدام به خرید و ثبت سفارش نمودم و مبلغ  حدود 120.000 تومان نیز از درگاه بانکی پرداخت نمودم. بعد از دو روز به منظور پیگیری سفارش به سایت مورد نظر مراجعه کردم که متاسفانه مطلع شدم که وضعیت سفارش در حالت " لغو شده" قرار دارد. در پی تماس مکرر به شماره تلفن درج شده در سایت و شنیدن وعده های پوچ از طرف شرکت در نهایت بعد از یک هفته مشکل را عدم موجودی انبار در موارد درخواستی اعلام نمودند (در حالی که کماکان در سایت مورد نظر وضعیت کالا "موجود در انبار" ذکر شده است) و از من خواستند که با ارسال یک ایمیل حاوی شماره کارت، درخواست عودت مبلغ پرداختی بنمایم. متاسفانه تاکنون نه تنها مبلغی عودت داده نشده بلکه هیچ پاسخ روشنی نسبت به سفارش خود دریافت نکرده ام. مراتب را به پلیس فتا و سامانه نمادالکترونیکی نیز گزارش دادم ولی هنوز هیچ خبری نیست.

 با توجه به مطالب ذکر شده آیا امکان طرح شکایت برای من وجود دارد؟

چون من در شهرستان هستم محل بررسی کجا خواهد بود؟ در صورتی که شهر خودم نباشد آیا میتوانم هزینه دادرسی و رفت وآمد را نیز دریافت کنم؟

اگر امکانش هست در مورد میزان هزینه های دادرسی توضیح بدهید؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط
باسلام  و آرزوی موفقیت

درخصوص سوال اول باید گفت؛ درصورتی که به دلیل عدم موجودی کالا و یا‌عدم امکان اجرای خدمات، نتواند تعهدات خود را انجام دهد، باید مبلغ دریافتی را فوراً‌ به مخاطب برگرداند، درصورت تخلف به مجازات از بیست میلیون (000 000 20) ریال تا یکصد میلیون(000 000 100) ریال محکوم خواهد شد. لذا فورا موظف به عودت وجه خواهند بود، که باتوجه به مسائلی که فرمودید با واریز پول به کارت رضایت داده اید.
درخصوص سوال دوم  یعنی مرجع صالح به رسیدگی هم باید دقت داشته باشید؛ ضابطه مرجع صالح درخصوص دعاوی حقوقی و کیفری باهم تفاوت میکند (در دعاوی کیفری، محل وقوع جرم / و در دعاوی حقوقی محل اقامت خوانده ملاک قرار می گیرد. درخصوص دعوای مطروحه علاوه بر محل اقامت خوانده می توانید به ‌دادگاه محل وقوع قرارداد یا محل انجام تعهد نیز رجوع کنید.
برای توضیحات بیشتر نیاز به بررسی کامل سایت و قرارداد مندرج در سایت و فرایند خرید دارد.

درخصوص هزینه ها، خواهان حق دارد ضمن تقدیم دادخواست یا در اثنای دادرسی و یا به‌طور مستقل جبران خسارات ناشی از دادرسی(هزینه دادرسی و حق‌الوکاله وکیل و هزینه‌های دیگری که به‌طور مستقیم مربوط به دادرسی و برای‌اثبات دعوا یا دفاع لازم بوده است کارشناسی و هزینه تحقیقات محلی ) یا تأخیر انجام تعهد‌یا عدم انجام آن را که به علت تقصیر خوانده نسبت به اداء حق یا امتناع از آن به وی وارد شده یا خواهد شد، را از خوانده مطالبه نماید.
درخصوص سایر جرایم نیز همانطور که گفته شد باید سایت و فرایند خرید و نکات دیگر مشخص شود و سپس راه اثباتی هریک و ادله هرکدام به تفکیک مشخص شود، که از این طریق ممکن نمی باشد، درحال حاضر پیشنهاد می شود درصورتی که تاکنون اقدام به تامین دلیل ننموده اید، در این خصوص اقدام فرمایید.

موفق باشید

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...