موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
470 بازدید
در حقوق خانواده توسط

با سلام ودرود فراوان خدمت شما

من برای نفقه سه سال پیش خود مبلغ 10 میلیون می خواهم  دادخواست دهم منتها به خاطر هزینه دادرسی ان می خواهم دو بار شکایت خود را در شورای حل اختلاف ببرم ودر هر بار مبلغ ان را 5 میلیون بزنم ایا عملی است؟(به خاطر هزینه دادرسی)یک بار از زمان عقذ تا قبل از غیبت؟یک بار بعد از غیبت تا حال؟(هر بار 5 میلیون کلا ده میلیون)

ایا بعد از مطالبه نفقه می توانم به دفتر قضایی بروم برای حق حبس و مهریه خود؟ یا باید اول مهرم را اجرا گذارم بعد به شورای حل اختلاف بروم؟

سوال دوم

اگر من این مبلغ 10 میلیون را از مسرم مطالبه کنم واو به من ندهد برای من حق طلاق ایجاد می شود؟ومن باید دادخواست طلاق خود را بعداز ندادن این مبلغ در همان شورای حل اختلاف طرح نمایم که قاضی طلاق بدهد؟من چون می خواهم طلاق بگیرم لطف کنید بگویید شورای حل اختلاف بروم یا دفتر قضایی؟با توجه به این که مطمینم همسرم چون بیکار است نمی تواند 10 میلیون نفقه معوقه رابدهد وبرای من حق طلاق ای جاد می شود؟

با سپاس از شما

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام. می توانید در قسمت خواسته دادخواست بدون ذکر مبلغ، درخواست تعیین نفقه نمایید. هرچند در خصوص عدم توانایی مرد مبنی بر پرداخت نفقه (معوقه) و تجویز درخواست طلاق بر آن اساس صراحت قانونی وجود ندارد و در آرای صادره از شعب دیوان عالی کشور و رای اصراری هیات عمومی دیوان مزبور در این خصوص اختلاف نظر وجود دارد؛ اما به طور کلی قضات استنکاف شوهر از پرداخت نفقه گذشته را مجوز طلاق نمی دانند.
درهرحال پیشنهاد می شود بعد از مراجعه به مشاوره خانواده و روانشناس درصورتی که آخرین راه اقدام حقوقی بود، حتما از وکیل کمک بگیرید، زیرا باتوجه به تخصصی بودن مطالب در هر پرونده اقدامات خاصی پیشنهاد می شود. مثلا درخصوص مطالبه مهریه /استفاده از حق حبس / و ... نحوه مطرح کردن آن ها با توجه به شرایط و اولویت های زوجه تفاوت وجود خواهد داشت. درخصوص غیبت زوج و استنکاف شوهر از پرداخت نفقه معوقه و ارتباط آن با حق طلاق, میتوانید به راهنمایی طلاق، مهریه و نفقه مراجعه فرمایید.
با آرزوی موفقیت

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...