موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
860 بازدید
در حقوق خانواده توسط

با سلام وخسته نباشید ودرود وادب واحترام

من وهمسرم 3 سال است که در عقدیم ومن باکرم  ویک سال است که غیبت نموده

من می خواهم برای مطالبه مهریه خود واستفاده از حق حبس ونفقه معوقه اقدام نمایم ودر نفقه خود غیبت یک ساله همسرم را قید نمایم تا برایم حق طلاق نیز بوجود بیاید منتها شنیدم که باید 3 شاهد برای اثبات این قضیه داشته باشم ولی متاسفانه 3 نفر از همسایه ها در جریان بودند ولی الان زدند زیرش وبهانه اوردند ونمی خواهند به نفع من شهادتی بدهند می گویند مادر خانه شمانبودیم ونمی توانیم قسم بخوریم یا می گند ما بچه داریم ونمی توانیم این موضوع را اذعان نماییم

به نظرتان من چه راهکاری دارم ؟ایا با توجه به این که 3 سال از عقد گذشته ومن باکره هستم می توانند قاضی را مجاب نماید ؟نمی دونم چه راهی برای اثبات وجود دارد؟

در ضمن من 3 یال است که نفقه نگرفته ام ولی حدود 20 ماه است که ایشان وام از دواج مرا ماهیانه 80 تومان پرداخت می نماید با توجه به این که ایشان خود مرا از کار بیکار نموده وگفته من وزارت کاری بهت پرداخت می کنم ولی نکرد ایا این 80 تومان جز نفقه محسوب شده یا پول وزارت کاری من ومن به این طریق نیز می توانم برای خود حق طلاق ایجاد نمایم؟

وهمچنین اگر برای مطالبه مهریه ونفقه خود از وکیل استفاده نمایم با توجه به این که هزینه وکیل را او باید بدهد واگر ندهد برای من حق طلاق ایجاد می شود؟

در مورد طلاق خلع وفدیه که دادگاه تصمیم می گیرد به نظر شما برای 700 سکه من میتوانم بعداز اخذ 50 سکه با عسروحرج از همسرم جدا شوم وبقیه راببخشم ودادگاه حتی اگر همسرم راضی نباشد و50 سکه را بخواهد ازمن پس بگیرد فدیه مرا همین قدر در نظر بگیرد؟

با سپاس از شما

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

باسلام.

بسته به وضعیت پرونده از ادله و امارات گوناگونی می توانید استفاده کنید. درصورتی که قاضی به پرداخت هزینه وکیل (به عنوان بخشی از خسارات دادرسی) حکم دهد امکان مطالبه آن از محکوم علیه وجود دارد، و قبل از محکومیت دلیلی برای پرداخت توسط طرف مقابل وجود ندارد و ارتباط مستقیمی با طلاق ندارد.

متاسفانه سوالاتتون بسیار غیر واضح طرح شده و مشخص نیست دقیقا چه دلایلی در دست دارید و به دنبال رسیدن به چه هدفی هستید و همسرتون در این خصوص چه موضعی دارد، این نکات از طریق مشاوره اینترنتی میسر نمی باشد. پیشنهاد می شود از مشاوره حضوری استفاده نمایید تا از این آشفتگی ذهنی رها شوید. نکات بسیار زیادی وجود دارد که بسته به وضعیت شما تنها استفاده از برخی از آن ها توصیه می شود. در هرحال برای اقدام عملی حتما از وکیل استفاده نمایید.

برای مطالعه بیشتر در این خصوص می توانید به سایر پرسشهایی که در سایت مطرح کرده اید رجوع بفرمایید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...