موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
617 بازدید
در کلاهبرداری فیشینگ Phishing توسط

سلام ،

در تاریخ ۹۷/۱۱ داخل صفحای اینستاگرامی بودم که یه نرم افزار را معرفی کرده بود به نام .... که از طریق لینک وصل میشد به تلگرام من هم از روی کنجکاوی اونو دانلود کردم ولی موقع راه اندازی ۱۰۰۰تومان واریزی اینترنتی میخواست که من از کارت یارانه ام استفاده کردم که متاسفانه اون صفحه بانکی جعلی بودو پولی هم از من کم نکرد ولی فردا صبح ۲تا اس ام اس اومده بود برام که تو عرض ۱دقیقه ۳۰۰۰۰۰۰تومان واریزوبرداشت شده که فرداش رفتم بانک وموضوع رابهشون گفتم.

بانک گفت رمز و رموزت لورفته و باید کارت و رمز دوم را تغییر بدی. منم این کار راکردم ولی بعداز۴الی۵ روز بعدمتوجه شدم حسابم رامسدود کرده اند که وقتی پیگیری کردم گفتند از پلیس فتای آذربایجان غربی اون رامسدود کرده.

زنگ هم زدم پلیس فتا میگفت باید حضوری بیای که واقعا بخاطر شغلم نمیتونم برم چون از شهرستان ما تا اونجا ۲روز راهه  به پلیس فتا شهرستان خودمون هم مراجع کردم به من گفتند که روی میز من هم ۱۰۰نمونه مثل توهست ومرا رد کردند حالا من باید چیکار کنم ایا من بی گناه جرمی برام درنظر خواهند گرفت یا نه خواهش میکنم کمکم کنید وباتوجه نزدیک به ۳ ماه هم ازاین اتفاق میگذره هنوز هیچ تماسی یا احضاریه ای نیومده ممنون از زحمات شما...

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

باید منتظر صدور احضاریه بمانید و یا اینکه حضورا به آن شهر مراجعه بفرمایید. با ثبت نام در سامانه ثنا می توانید علاوه بر رویت ابلاغ های الکترونیکی، بصورت اینترنتی از مراحل پیشرفت و تغییرات پرونده های قضائی خود مطلع گردید.

بهرحال ادعایی که مطرح فرموده اید (سرقت اطلاعات کارت بانکی توسط فردی دیگر) را باید بصورت مستند به قاضی پرونده اثبات نمایید.

پرینت گردش حساب بانکی را از بانک اخذ نموده و سپس مبدا و مقصد تمامی واریز و برداشت ها را بررسی و در صورت امکان شناسایی بفرمایید.

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...