موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+3 امتیاز
1.8k بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط

با سلام و عرض خسته نباشید
بنده مدیر اداری یک شرکت خصوصی هستم که با 15 برنامه نویس، قرارداد دارم. نمونه متن قرارداد مثل وزارت کار و کارمندی بسته ام ولی از طرفی حقوق هر کدومشان بالای 2 میلیون تومان است.
متأسفانه مدیر برنامه نویسی و همسرش ،  بدلایل و بهانه های مختلف و ادعای حقوق بیشتر سورس برنامه ها را  از سرور برداشته و بک آپ های گرفته شده نیز مفید نمی باشند.در ضمن متأسفانه قرارداد مدیربرنامه نویس هم در خرداد ماه به اتمام رسیده بود و چند بار هم پیگیری کردم در نهایت ایشان قراردادی امضاء نکرده و مدیرعامل نیز برای ایشان زیاد سخت نگرفتند.  در حال حاضر ایشان چند روزی است که شرکت نمی آیند و با ایشان هم تماس می گیرم می گوید که سورسی تحویل نخواهد داد و قراردادی هم ندارد که بخواهد با ما کار کند .

الان سورس 3 پروژه نزد ایشان است که شرکت روی آن سرمایه گذاری کرده است.
لطفا من را در 3 موضوع راهنمایی کنید.

1- چگونه از ایشان سورس را مطالبه کنم و راهکار قانونی آن چیست با توجه به اینکه قرارداد سفت و سختی در این رابطه ندارم.

2- آیا این موضوع خیانت در امانت به حساب نمی آید؟

3- نمونه قراردادی دارید که برای دیگر برنامه نویسها استفاده کنم تا از این موضوعات پیشگیری بعمل آید.

با تشکر فراوان

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام

  1. هرچند متن قرارداد باید دیده شود و براساس فعالیت مجموعه و نوع همکاری کارمندان اظهارنظر کنیم ولی با همین توضیحات و اینکه اگر هدف از استخدام يا انعقاد قرارداد، پديدآوردن نرم افزار موردنظر باشد و يا پديدآوردن آن جزء موضوع قرارداد باشد، تا زمانی که خلاف آن در قرارداد شرط نشده باشد(که باتوجه به توضیحاتتون چنین شرطی بعید به نظر می رسد)، میتوانید درخصوص حقوق مادي مربوطه اقدام حقوقی به عمل بیاورید و با تنظیم شکوائیه/دادخواست دقیق و مستدل میتوانید حقوق خود و خسارات وارده را مطالبه کنید، هرچند که مدت قرارداد مربوطه منقضی شده و می بایست از سایر ادله و قرائن و امارات نیز حتی الامکان بهره ببرید. در حال حاضر در صورت امکان، اقرار ایشان مبنی بر عدم تحویل را مستند کنید؛ به این ترتیب که مثلا تقاضای تحویل سورس ها از طریق پیامک، و پاسخ عدم تحویل ایشان را دریافت نمایید/ یا اظهار عدم تحویل را در حضور چند شاهد،استشهادیه / یا توسط ایمیل مستند نمایید / در این خصوص امکان ارسال اظهارنامه نیز وجود دارد، که توصیه به ارسال یا عدم ارسال اظهارنامه بعد از صحبت حضوری و توضیح شرایط و جزئیات بیشتر مقدور خواهد بود.
  2. درخصوص اتهام خیانت در امانت نیز، از آنجا که این جرم عناصر خاص خود را دارد و از جمله احراز عنصر "سپردن" در آن لازم است، انتساب آن بستگی به احراز عناصر قانونی مربوطه دارد. البته توجه داشته باشید غیر از این مورد احتمال انتساب موارد دیگر وجود دارد.
  3. درخصوص قرارداد، همانطور که در پاسخ به سایر دوستان نیز عرض کرده ام: از آنجا که هر قراردادی یک مسئله حقوقی منحصر به فرد است، نمی توان راه حل یکسانی برای قراردادهای حقوقی پیشنهاد کرد. فلذا استفاده از نمونه قراردادها موجود (مگر در موارد بسیار خاص) توصیه نمی شود، چرا که تبعات ناشی از نیاوردن یک بند یا تنظیم غیر دقیق آن بسیار بیشتر از هزینه هایی خواهد بود که جهت پیشگیری متحمل می شوید. نهایتا این که درخصوص چنین قراردادهایی وضعیت حقوق مادی و معنوی اثر، افشای اسرار حرفه ای، سورس کدها و ... ضمانت اجراهای نقض هر بند به وضوح مشخص شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و تنظیم قرارداد می‌توانید با موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات برهان تماس بگیرید.

موفق باشید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...