موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
458 بازدید
در جرایم رایانه ای و اینترنتی توسط
با عرض سلام و خسته نباشید.

قصد ایجاد فروشگاه اینترنتی برای محصولات مجازی خودمون ( از جمله مقاله یا نرم افزارهای ساخت خودمون و ... ) داریم.

از طرفی ممکن هست که افرادی محصولاتی که ما طراحی و ساختیم رو بدون اجازه ما بفروشند و درآمدی کسب کنند.

حال ممکن هست این افراد باعث ایجاد کلاهبرداری به نام ما بشن.آیا این امر واقعا امکان پذیر هست ؟ و در صورت سودجویی و کلاهبرداری این افراد در مراجع قضایی عدم دریافت وجه از طرف ما مدرک معتبری برای ثابت کردن این مورد و تبرئه شدن ما دارد؟؟

اگر امکانش هست راهنمایی ها و تذکراتی برای این موضوع ذکر بفرمائید.

با احترام.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

باسلام و آرزوی موفقیت.

درخصوص آثاری که پدیدآورنده آنها هستید، قاعده کلی وجود دارد مبنی براینکه حقوق مربوطه متعلق به شماست. البته اگر برنامه نویس یا افرادی هستند که در این زمینه با شما همکاری می کنند این قاعده کلی، (بسته به نوع همکاری شما و تا حدی توافقتان) با تغییراتی روبرو خواهد شد. در این خصوص بندهایی که در قرارداد با همکارانتان درج می نمایید بسیار تعیین کننده خواهد بود. اما درخصوص سوء استفاده از تولیدات شما بسته به اثر تولیدی از حمایت های مربوط به نرم افزارهای رایانه ای/ و کپی رایت (حق مولف، مصنف، پدیدآورنده) بهره مند خواهید شد، و بسته به نوع سوء استفاده ( کلاهبرداری، نقض حقوق پدیدآورنده، جعل، سرقت و ربودن داده ها، ...) اقدامات حقوقی مربوطه را می توانید به عمل آورید.

اما مهمترین نکته ای رو که در حال حاضر می توانم متذکر شوم؛ قراردادهایی است که هرچقدر دقیق‌تر و برپایه اصول حقوقی تنظیم شده باشد در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد. بنابراین علاوه بر قراردادهایی که احیانا با همکارانتان منعقد می نمایید، قرارداد دقیقی با توجه به انواع محصولاتتان تنظیم نموده و بر روی سایت درج نمایید.

خیلی نکات جزئی دیگری نیز وجود دارد مثلا اینکه؛ در سایتتون درج ایمیل یا کانال ارتباطی (ترجیحا نیازمند به تایید) را الزامی نمایید. قوانین/قراردادی مذکور را در سایت بگنجانید که هم در خود سایت قابل رویت باشد و هم قبل از تکمیل پروسه خرید، خریداران با کلیک بر روی "پذیرفتم" به مرحله بعد منتقل شوند. همانطور که گفته شد مواد و تبصره های قرارداد بسته به کارکرد سایت و آن چه مدنظر شماست تنظیم می شود- اما نکته مهم آن است که از آن جا که قواعد آمره در این خصوص وجود دارد، خریدار ولو این که با رضایت خود مواردی را "بپذیرد" بازهم می تواند از شما شکایت کند، بنابراین در این زمینه بسیار باید دقت کنید و قراداد می بایست به صورت دقیق و با رعایت قوانین عام و خاص این حوزه و با درنظر گرفتن آیین نامه های مربوطه تنظیم شود تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. برای مطالعه بیشتر می توانید به سایر پرسشها در حوزه تجارت الکترونیک و خریدو فروش های اینترنتی از جمله سوال درمورد فروشگاه اینترنتی مراجعه فرمایید.

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...