موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
5.9k بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط
ویرایش شده توسط

سلام من یک ایده کاملا دقیق و کامل به همراه بیزینس پلن و توضیح کامل ایده با جزییات ساخت رو اماده کردم ولی به دلیل هزینه بالای طرح و نداشتن علم برنامه نویسی ناگزیر باید با یک سرمایه گذار و یک شرکت ثالث وارد مشارکت برای ساخت نرم افزار شوم .

مشارکت به این شکل است که هر سه طرف قرارداد وظایف خاصی را نیز به عهده دارند به عنوان مثال سرمایه گذار علاوه بر سرمایه گذاری وظیفه بازاریابی و فروش را نیز برعهده دارد .

به طور استاندارد سهم یک ایده پرداز در یک قرارداد مشارکت در ایران و دنیا چقدر است با توجه به اینکه طرح به طور کامل نوشته شده و با جزییات کامل مکتوب شده و سازنده فقط باید نسبت به ساخت اقدام کند ؟

در این قراراداد سه طرفه چند درصد از سهام مشارکت متعلق به ایده پرداز باید باشد تا ضرر نکند با توجه به اینکه صرفا تنها یک ایده پخته و نگارش شده و کامل را در اختیار سازنده قرار دهد؟

توجه شود که بنده به عنوان ایده پرداز تا حالا بر روی این طرح در نسخه ازمایشی به مدت یک سال کار کرده ام و حدود 6 میلیون هم سرمایه گذاری شخصی انجام داده ام .

سوال را به این دلیل پرسیدم که در جلسه ای که به طور سه جانبه داشتیم شرکت مورد نظر اعلام کرد که سهم ایده پرداز کمترین مقدار ممکن است و بیشترین سهم مربوط به سازنده و سرمایه گذار است

 

ممنون میشم راهنماییم کنین

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام،

این مسئله تا زمانی که به مرحله عقد قرارداد نرسد جنبه حقوقی ندارد و بیشتر در حوزه مدیریت کسب و کار می گنجد. اما بر حسب تجربه نکاتی عرض می گردد امید است که مفید واقع شود.

در خصوص مسئله سهم ایده پرداز و طرفین قرارداد، در هیچ جای دنیا استانداردی وجود ندارد و همه چیز بستگی به مذاکرات شما و توافق طرفین دارد. علیرغم اینکه بعضا اعداد و ارقامی در این حوزه ها مطرح می گردد ولی شما به دنبال عدد نباشید، بلکه ببینید که نیاز شما چگونه تامین میشود و بر روی نیاز خود مذاکره کنید.

اما بطور کلی تدوین یک پیشنهاد جذاب که بتواند سرمایه گذار را مجاب به تامین سرمایه یک طرح کند یک مسئله  مهم است.دقت داشته باشید که بازگشت سرمایه در کوتاه ترین زمان ممکن و میزان سوددهی طرح، از فاکتورهای مهم در جلب رضایت سرمایه گذار است. هر میزان که این فاکتورها را بهبود ببخشید، قدرت چانه زنی شما در مذاکرات بالاتر خواهد بود و در نتیجه می توانید طرفین قرارداد را مجاب کنید که شما سهم بیشتری در قرارداد داشته باشید.

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که طرح و ایده زیاد است و سرمایه گذار کم !! فلذا در حالت کلی (مگر در موارد خاص) دست شما برای چانه زنی باز نخواهد بود. فلذا در اکثر مواقع شما مجبور هستید که نظر سرمایه گذار را به هر نحو تامین کنید. ویژگی های محیطی کشور ما نیز موجب شده است که سرمایه گذاران کمتری خطرپذیری کنند و بر روی طرح های فناورانه سرمایه گذاری کنند،چراکه منافع سرمایه گذار در بازارهای به مراتب با پیچیدگی و ریسک کمتر نیز قابل تامین است.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...