موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
665 بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط

با سلام من با یک گروه در حال ساخت یک نرم افزار هستیم (در این پروژه بنده به عنوان مسئول پروژه محسوب میشم) که در چند روز اخیر افراد جدیدی به این گروه اضافه شده اند. در ابتدای کار سناریوی آخر در اختیارشون قرار گرفت بدون اینکه قراردادی بسته بشه و بعد متوجه ارتباط یکی از این اعضاء با یک شرکت نرم افزاری شدم.

حالا سوال بنده این است که آیا الان می تونم قرارداد حفظ اسرار کاری رو با ایشون منعقد کنم برای اینکه در بخشی از این قرارداد ذکر شده که نباید اطلاعات عمومی شده باشه با این توضیح که در ابتدا من به همه اعضاء (سناریو و مستندات و ...) رو دادم و در زمان ثبت قرارداد میخوام اطلاعات کامل رو ازشون بگیرم. یعنی اون فرد بعدا میتونه از این موضوع سوء استفاده کنه؟

سوال دوم هم این است که با همین قرارداد میشه در مورد سورس های برنامه که قراره نوشته بشه پیش بینی انجام داد که حتما به من تحویل بدن یا باید قرارداد جداگانه ای ذکر بشه.

ممنون میشم اگر راهنمایی کاملی بفرمایید.

باتشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

ضمن عرض سلام؛

بله همچنان امکان انعقاد قرارداد عدم افشای اسرار تجاری (NDA) وجود دارد، و مفاد قرارداد مزبور بستگی به اموری دارد که مدنظر شماست (جز در موارد مخالفت با قوانین آمره، شرع، نظم عمومی، اخلاق حسنه).

عبارتی را که در سوالتان درج نمودید " در بخشی از این قرارداد ذکر شده که نباید اطلاعات عمومی شده باشد" ظاهراً منظورتان عبارتی است که در نمونه قراردادهای منع افشای آماده وجود دارد.در این خصوص به چند نکته دقت کنید:

اول آنکه منظور از اطلاعات عمومی اطلاعاتی است که در اختیار همگان (عموم) قرار گرفته است-آن هم نه از طریق امضاکنندگان قرارداد- بلکه از طریق رسانه های عمومی یا گروهی که به طور موازی کار شما را انجام می دهند یا...

ثانیا درخصوص قراردادها با توجه به این که هر قراردادی یک مسئله حقوقی منحصر به فرد است، نمی توان راه حل یکسانی برای قراردادهای حقوقی پیشنهاد کرد. فلذا استفاده از نمونه قراردادها موجود (مگر در موارد بسیار خاص) توصیه نمی شود، چرا که تبعات ناشی از نیاوردن یک بند یا تنظیم غیر دقیق آن بسیار بیشتر از هزینه هایی خواهد بود که جهت پیشگیری متحمل می شوید.

ثالثا با توجه به این که پیش از انعقاد قرارداد NDA اطلاعات را در اختیارشان قرار داده اید، یک ماده از قرارداد را به این امر اختصاص دهید، تا در این خصوص بعداً با مشکل مواجه نشوید.

درخصوص سوال دوم هم اگر جداگانه تحویل سورس و حقوق مادی و معنوی در قرارداد همکاری یا ... نیامده است، می توانید در قرارداد NDA درج نمایید (در خصوص این مسائل دقت داشته باشید باتوجه به قوانین امری که در این حوزه وجود دارد، قراردادها و توافق‌های خلاف قانون امری بی اعتبار تلقی خواهند شد)

پیروز و موفق باشید

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...