موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+1 امتیاز
789 بازدید
در تخلفات فروشگاه های اینترنتی توسط

با سلام و عرض ادب
بنده از فروشگاه .... که داری نماد اعتماد هست حدود 85مبلیون جنس خریدم تا در فروشگاه ایسام خودم بفروشم. مجموعا دو اکانت حدود پنجاه و حدود 30میلیون که حدود ده عدد کالا می‌شده و دو اکانت در این فروشگاه داریم یکی به نام مادرم یکی به نام خودم.نهم مهر تا دوازده مهر خرید کردم. شانزده مهر مشکلی برام پیش اومد نیازمند شدید پولم شدم. تماس گرفتم کنسل کردم و پول به حساب کاربریم برگشت. در خواست زدم برای برگشت به حساب بانکی اما برگشت ندادن.بعد کلی پیگیری دیروز زنگ زدن میگن ما از شما به پلیس فتا شکایت کردیم.شاید شما می خوای صادرات کنی تا جواب پلیس فتا نیاد ما پول رو نمی ریزیم.و شما کنسلی زیاد داشتید.و دو تا هم اکانت دارید.و یک بار هم تعداد زیادی از کالاهایی که تحویل گرفتی برگشت دادی.
مدیریت گفته پول رو بهتون برگشت ندیم.
من پولم رو خیلی شدید و سریع لازم دارم چیکار باید بکنم؟
در مورد کنسلی هم تو این فروشگاه،روال اینه می تونید تا یک ماه خرید هاتون رو تو انبارشون نگه دارید بعد با هم بفرستید و اگه نخواستید  زنگ بزنید کنسل کنید.
اما این روال که گفتم تو قوانین نیست فقط تو قوانین گفتن اگه شماره حساب بده خریدار وجه داخل حساب کاربریش رو تا ۴۸ساعت براش به حساب بانکی واریز می کنیم.
من تو ۱.۵سال گذشته که عضو این سایت بودم. چند تا از یک کالای می خریدم یکیش رو تحویل می گرفتم اگه مشتری پیدا می کردم بقیه رو می خریدم و اگر نه کنسل می کردم  واسه همین کنسلی هام زیاد شده.
 یکبار هم سیستمشون قاطی کرد من ده تا کالا رو درخواست ارسال زده بودم،سیستمشون مشکل پیدا کرد تمام کالاهای حسابم رو برام فرستادن. همونجا متوجه شدم زنگ زدم پشتیبانی گفتم. اما قبول نکردن و گفتن خودتون درخواست زدید ما همه رو می فرستیم. منم کالاها رو که رسید برگشت زدم بهشون.
حالا چند سوال
 خیلی سریع و فوری پولم رو لازم دارم چه طور می تونم پسش بگیرم الان تو حساب کاربریمه.؟و هر روز داره چیزی که می خوام بخرم به شدت گرون میشه و شدیدا ضرر می کنم!
آیا من کار اشتباه و نقض قانون کردم؟  چطور می توانم ببینم شکایتشون به پلیس فتا از من حقیقت داره و به کجا می رسه؟
ممکنه که وب سایتی که می تونم شکایت کنم رو بهم بگید و نحوه شکایت اصلا آشنایی ندارم.
دیروز کلی گریه کردم از خدا خواستم کمکم کنه امروز سایت شما رو دیدم.
خدا خیر و برکت بهتون بده مردم رو راهنمایی می کنید.
متشکرم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

همه این موارد بستگی به قوانین سایت مزبور دارد. اگر تعهد نموده اند که ظرف ۴۸ ساعت وجه را به حساب بانکی خریدار عودت می دهند, باید دقیقا همین مورد را رعایت نمایند و مجاز به مسدود نمودن وجه نیستند (مگر آنکه در قوانین سایت به نحو دیگری ذکر شده باشد).

در هر حال در صورت تخطی فروشگاه از قوانین سایت , می توانید از طریق مراجع عمومی حقوقی اقدام به طرح دعوا نمایید. البته از طریق اتحادیه های صنفی (اتحادیه کسب و کارهای مجازی) نیز امکان طرح شکایت وجود دارد.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...