موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
771 بازدید
در پرونده ها و سوالات قضایی توسط

سلام

چند ماه پیش برادرم گوشی من رو داده به دوستش تا بده تعمیر کار ایراد جزویی شو برطرف کنه اما ماها گذشت خبری از گوشیم نشد و بنده و برادرم از طرف شکایت کردیم خیانت در امانت اما دادیار قرار منع تعقیب صادر کرده و من گوشی رو در سامانه همیاب 24 ثبت نام مفقودی زدم که متوجه شدم گوشی بنده در حال استفاده است با پرینت ایرانسل طرف رو جلب کردم رفتیم پیش دادیار طرف گفت من گوشی رو خریدم به مبلغ 500 هزار از ایشون بنده پرسیدم قوطی گوشی دست من است و سامانه همتا برای بنده ثبت شده شما فاکتوری یا قوطی از گوشی که خریدین دارین گفتن خیر فقط گوشی دست منه الان دادگاه کیفری دو شهر اعتراض قرار منع تعقیب بنده رو رد کردن و رای قطعی دادن الان گوشی من دست این فرد در حال استفادس ایشونم از موبایل فروش خریده لطفا بنده رو راهنمایی کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

علی القاعده در چنین پرونده ای نباید قرار منع تعقیب صادر شود, مگر اینکه دعوا به صورت صحیح طرح نشده باشد یا اینکه در پرونده مستندات دیگری وجود داشته که بر آن اساس چنین رای صادر شده است.

بهرحال چنانچه بتوانید دلیل جدیدی اقامه نمایید, امکان طرح مجدد دعوا میسر خواهد بود.

  • ماده 278 قانون آیین دادرسی کیفری : هرگاه به علت جرم نبودن عمل ارتکابی، قرار منع تعقیب صادر و به هر دلیل قطعی شود، نمی توان بار دیگر متهم را به همان اتهام تعقیب کرد. هرگاه به علت فقدان یا عدم کفایت دلیل، قرار منع تعقیب صادر و در دادسرا قطعی شود، نمی توان بار دیگر متهم را به همان اتهام تعقیب کرد، مگر پس از کشف دلیل جدید که در این صورت، با نظر دادستان برای یک بار قابل تعقیب است و اگر این قرار در دادگاه قطعی شود، پس از کشف دلیل جدید به درخواست دادستان می‏ توان او را برای یک بار با اجازه دادگاه صالح برای رسیدگی به اتهام، تعقیب کرد. در صورتی که دادگاه، تعقیب مجدد را تجویز کند، بازپرس مطابق مقررات رسیدگی می کند.

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...