موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
448 بازدید
در جرایم رایانه ای و اینترنتی توسط

من از طریق سایت www.alibaba.com با یک فروشگاه در کشور آلمان از طریق ایمیل شون شروع به چت کردم و جهت انتخاب وخرید، لیست لپ تاپ های کارکرده شون رو خواستم و برام فرستادند و در نهایت گفتند برای سرعت بیشتر از طریق واتس آپ صحبت کنیم و من از طریق واتس آپ آنلاین اون فروشگاه شروع به ادامه صحبت کردم، آدرس ارسال را خواستن (آدرس یکی از دوستان در دبی) را ارایه کردم برای تحویل درب منزل، و بابت خرید ۱۳ دستگاه لپ تاپ چند طریق برای پرداخت مشخص کردند و من کیف پول بیت کوین رو انتخاب کردم، مبلغ ۷۰۰ دلار بابت لپ تاپ ها و ۱۰۰ دلار بابت حمل و نقل واریز کردم و برای من وب سایت شرکت حمل و نقل و تراکینگ نامبر پیگیری رو فرستادند، و رفتم بررسی کردم و ازش اسکرین شات هم گرفتم، با گذشت یک هفته پیام داد که بار رسیده من استعلام گرفتم از دبی نرسیده بود و بهش گفتم نرسیده، آدرس ایمیل شرکت حمل و نقل رو فرستاد گفت ایمیل بزن بهشون، و من این کار را کردم و اون شرکت حمل و نقل گفت که بابت بیمه باید ۱۰۰۰دلار پرداخت کنید و ۹۹٪ از این مبلغ حین تحویل بسته از طریق شرکت بیمه به شما بر می‌گردد، و من از طریق ایمیل آدرس کیف پول اون شرکت حمل و نقل رو گرفتم و پرداخت کردم و با گذشت چند روز آمار گرفتم تا هنوز بسته من نرسیده به مقصد دبی، ایمیل زدم به اون شرکت حمل و نقل و گفتم چرا بار من هنوز تحویل نشده و ازشون ایمیل دریافت کردم که باید ۱.۷۰۰ دلار دیگه بابت تمبر واریز کنم که متاسفانه متوجه شدم انگار همه چیز طی سناریو کلاهبرداری هست و دیگه پولی واریز نکردم و من که به اون شخص میگم لغو کنید پول من رو برگردونید میگه ممکن نیست، من از تمام موارد فوق تصاویر دارم می خوام بدونم چطور می تونم پیگیری و طرح دعوی کنم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

پیگیری پرونده شما دشوار خواهد بود و لزوما به نتیجه نخواهد رسید.

به هر حال برای طرح شکایت کیفری می توانید به دادسرای محل سکونت (در شهر تهران به دادسرای ناحیه 31 - ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای) مراجعه نمایید. در صورت تشخیص مرجع قضائی، پرونده جهت انجام تحقیقا به پلیس فتا ارجاع داده خواهد شد.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...