موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+22 امتیاز
575 بازدید
در برنامه نویسی و حقوق نرم افزار توسط
در صورت فروش یک نرم‌افزار از طریق اینترنتی، آیا کاربر حق اعتراض و شکایت در خصوص عدم کارکرد صحیح نرم‌افزار را دارد؟ در این صورت آیا قانون مشخصی برای تعیین حد و مرز این خرید و یا شکایت وجود دارد؟

1 پاسخ

+5 امتیاز
توسط

      یکی از آثار خرید و فروشی كه صحيح انجام شده، الزام به دادن کالا به مشتري است به نحوي كه بتواند بطور کامل از کالا بهره ببرد. حال اگر بعد از معامله معلوم شود كه کالا عیبی داشته ( و مشتري در زمان معامله این را نمی دانسته ) مشتري می تواند اقدام حقوقی به عمل بیاورد.

      البته چند نکته باید در این خصوص درنظر گرفته شود؛ این که توافق یا قرارداد ( موجود در سایت ) به چه نحوی تنظیم شده است؟ آیا عیب نرم افزار به نحوی است که کلا باعث بی ارزش شدن نرم افزار شود یا خیر؟ مدت زمانی که کاربر بعد از آگاهی نسبت به عیب نرم افزار، برای استفاده از این حق اقدام می کند؟ این که آیا این عیب، خسارتی دیگر به کاربر وارد کرده است یا نه؟ آیا عرضه کننده از این مسئله آگاهی داشته یا نه؟ و...

      علاوه بر موارد فوق با توجه به این که خرید به صورت اینترنتی واقع شده، این نکات نیز در تعیین نوع اقدام حقوقی و چگونگی اقامه دعوا موثر خواهد بود؛ باز کردن یا باز نکردن بسته نرم افزار/ مدت زمانی که از تاريخ تسليم نرم افزار به کاربر گذشته/ اطلاعات الزامی که به طور جداگانه باید به کاربر داده شود و...

      در مورد قسمت دوم سوال نیز باید گفت اقدام مربوط در این زمینه می بایست بر اساس قانون مدنی، قانون تجارت الکترونیک و آیین نامه های اجرایی آن، قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، و نهایتا قواعد عمومی معاملات صورت گیرد.

سوالات مشابه

–1 امتیاز
1 پاسخ 162 بازدید
مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...