موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
4.4k بازدید
در هک و دسترسی غیرمجاز توسط

سلام.

من چند روز پیش تو صفحه یکی از مخاطبینم که همکارم بود, پیامی دریافت کردم که اینطوری نوشته بود (این پیام های تلگرام چی بودن برای من فرستادی و ... زندگی شخصی خودته و .....) در صورتی که من هیچ پیام خاصی با مضمون خاص برای ایشون ارسال نکرده بودم. موضوع رو که ازایشون پرسیدم گفتن که حدود 500 تا پیام یهو براشون ارسال کرده‌ام ... و وقتی از ایشون خواستم که پیامها رو برام بفرستند، چند نمونه‌اش رو برام ارسال کردند که پیامهای تگرامم که با افراد مختلف بوده، همه برای ایشون فرستاده شده، با اکانت تلگرام من.... و به تنها موضوعی که من شک بردم این بود که این مخاطبم کلیر هیستوری (clear history) شده بود. در صورتی که من به هیچ عنوان ایشون را کلیر هیستوری نکرده بودم , قرد ناشناس متن و حتی عکس از من رو برای همکارم ارسال کرده و کلا کلیر هیستوری کرده. الان من باید چه اقدامی انجام بدم ؟

توسط
انتقال داده شده توسط
دوست گرامی از اونجایی که تلگرام در ایران فیلتر شده و گفته شده که نباید برید و جلوگیری کردن از این نرم افزار شما با یک راهی وارد شدید حالا هم هک شده اید اگر هم شکایت کنید فکر نکنم پیگیری کنن بازم اگر احساس خطر میکنید دیلیت اکانت بزنید و خارج بشید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

در صورتی که به فرد خاصی مظنون هستید و می توانید ارتکاب جرم توسط ایشان را اثبات نمایید، از طریق دادسرا اقدام به طرح شکایت کیفری  کنید. در غیر این صورت، طرح دعوی در چنین پرونده ای به نتیجه نخواهد رسید.

توصیه می شود از حیث فنی مانع بروز مشکلات بعدی شوید و از قسمت تنظیمات نرم افزار تلگرام، اقدام به بررسی نشست‌های فعال (Active sessions) کرده و نشست‌های غیرضروری و یا مشکوک را غیرفعال کنید.

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...