موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
576 بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط

با عرض سلام و خدا قوت

در بندی از قرارداد با مجری طراحی یک سایت، آورده شده که؛

4.2- مجری متعهد است فضای مناسب هاست به میزان 20 گیگابایت و پهنای باند ماهیانه 100 گیگابایت را برای ذخیره سازی فایلهای کارفرما فراهم نموده و پایداری و امنیت آن را تضمین نماید. همچنین در صورت افزایش ترافیک و بالا رفتن سطح کاربری سایت مجری موظف است منابع هاستینگ را جهت جلوگیری از اختلال در وب سایت افزایش دهد.

تبصره 1 - پایداری یعنی در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی روزها، وب سایت کارفرما بدون محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره سازی و هاستینگ از طریق اینترنت در دسترس مشتریان باشد.

تبصره 2 - امنیت یعنی وب سایت کارفرما در برابر تمامی حملات سایبری توسط مجری محافظت شود.

بند 4.4 - در صورت تمایل کارفرما به تغییر هاستینگ و یا نیاز سایت به منابع بیشتر از توان هاستینگ مورد استفاده، مجری متعهد می گردد انتقال هاستینگ را برای کارفرما بدون کمترین زمان قطعی و بدون هزینه انجام دهد و پس از تغییر هاستینگ کماکان پشتیبانی فنی وب سایت و امنیت نرم افزاری وب سایت بر عهده مجری می باشد.

 

سوال - در حال حاضر هاست دچار کمبود منابع شده و مجری با استناد به تبصره 1 ، مدعی شده است که منظور از پایداری در این تبصره به پهنای باند و فضای ذخیره سازی محدود شده و ارتباطی با رم و cpu هاست ( مواردی که در حال حاضر هاست را دچار مشکل کرده است ) ندارد.

سوال بنده این است که به لحاظ حقوقی میتوان معنای پایداری یک وب سایت را طبق موضع مجری طرح پذیرفت و یا اینکه معنای پایداری وب سایت جامع تر از موضوع مورد ادعای مجری است ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

طبق اصول حاکم بر تفسیر قراردادها و با عنایت به اینکه امکان "توافق خلاف عرف و عادت" برای طرفین قرارداد وجود دارد، می توان گفت عبارات ها و توافقات مندرج در قرارداد (حتی اگر با تعاریف متداول مغایر باشد) بر روابط فیمابین طرفین حاکم خواهد بود.

مراد شما از مواد مزبور، دسترس‌پذیری (یا Availability) وب سایت بوده است و عرفا عبارت پایداری در این موارد بکار برده نمی شود لیکن به واسطه توافق قراردادی شما، همکنون پایداری همان معنای دسترس‌پذیری سایت را خواهد داشت.

در خصوص تبصره 1 ؛ عبارت "منابع هاستینگ" بکار رفته در بند 4.2 دارای مفهوم وسیعی است و محدود به پهنای باند و فضای هاست نمیشود بلکه منابعی از قبیل RAM و CPU سرور را نیز در بر می‌گیرد، فلذا ادعای مجری صحیح نیست. بعلاوه اینکه در همان تبصره بعد از "پهنای باند و فضای ذخیره سازی..."، جمله خاتمه نیافته و مجددا از عبارت "هاستینگ" استفاده شده است. همچنین در بند 4.4 از عبارت "منابع بیشتر از ...." که مفهوم بسیطی دارد استفاده شده است. بنابراین در مجموع می توان گفت مجری متعهد به تغییر هاستینگ خواهد بود

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...