موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+16 امتیاز
20.8k بازدید
در جرایم علیه عفت و اخلاق توسط

باعرض سلام و خسته نباشید 
من زن متاهلی هستم عقد کرده...روزی یکی از دوستانم از من خواهش کرد که دوست پسرش را که قصد ازدواج داشت را امتحان کنم...و منم متاسفانه بدون اجازه همسرم چند روزی اس هایی به اون  فرد دادم برای امتحان کردنش...اما هیچ رابطه ای بین ما نبود ...حتی اون پسر بو برده بود که من از طرف gfش دارم امتحانش میکنم
چند روز بیشتر بهش اس ندادم...که شوهرم پرینت سیم کارتمو گرفت (البته سیم کارت به نام شوهرمه) و اس هایی که داده بودم به صورت تماس 1 ثانیه ای در پرینت امده بود.شماره دوستم رو دادم به همسرم تا حقیقت رو از اون بپرسه...اما متاسفانه به علت تهدیدهایی که همسرم کرد دوستم همه چیز را انکار کرد و ماجرا را به گردن خودم انداخت!!!

اما خوشبختانه دوست پسرش حقیقت رو گفت و اینکه من هیچ رابطه ای بااون نداشتم...حتی تا حالا من اون پسر رو ندیدم!!!

متاسفانه بعلت این حماقتم و اعتمادکردن به دوستم ...همسرم الان بی گناهی مرا باور نمیکند و طلاق می خواهد...

ما خانواده با ابرویی هستیم...ایا همسرم می تونه از این مسائل در دادگاه استفاده کنه؟حتی با شهادت دروغین دوستم....البته دوست پسرش به نفع ما شهادت میده...
ایا چند تا اس ام اس عاشقانه میتونه منو توی دادگاه بی ابرو کنه؟البته شنیدم که متن اس ام اس رو مخابرات نمیده....فقط زمان اس ام اس مشخص میشه....ایا متن هم میتونه بگیره؟

همسرم می خواد طلاق بگیره...اما به نظرم چون مدارک قابل توجهی نداره میخواد من مجبور شم که توافقی بدون مهریه جدا شم....

ولی اگه قرار به طلاق باشه من مهریمو حتما میخوام (500سکه)من چکارمی تونم بکنم؟ایا می تونم قبل از اینکه اون اقدام کنه من اعاده حیثیت کنم؟و بابت تهمت و افترا شکایت کنم؟

ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

1 پاسخ

+7 امتیاز
توسط

باسلام

درخصوص مهریه باید گفت؛ طبق قانون به مجرد عقد، زن مالک مهر می شود. و در صورتی که طور دیگر مقرر نشده باشد "عندالمطالبه" بوده و  زن هر زمان بخواهد می تواند مهریه خود را مطالبه کند. بنابراین همسرتون نمی تواند شما رو مجبور به بخشیدن مهریه و طلاق توافقی بکند.

گذشته از بحث مهریه، یكی از شروط مندرج در عقد نامه های رسمی ( که اصولا همه آن را امضا می کنند ) به انتقال بخشی از اموال و دارایی شوهر مربوط می شود. طبق این شرط :« ضمن عقد ازدواج ،زوج شرط نمود هرگاه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوءاخلاق رفتار او نبوده ،زوج موظف است تا نصف دارایی موجود خود را كه در ایام زناشویی با او به دست آورده یا معادل آن را ،طبق نظر دادگاه بلا عوض به زوجه منتقل نماید.»

بنابراین در این خصوص با توجه به این که طلاق به درخواست همسر شما می باشد، براساس تشخیص دادگاه و با بررسی ادعاهای طرفین نسبت به بهره مندی یا عدم بهره مندی شما از نصف دارایی بدست آمده در ایام زناشویی حکم صادر می شود.

درخصوص پیامک های ارسالی هم، طبق قانون جرایم رایانه ای داده های ترافیکی حداقل به مدت شش ماه نگهداری می شود و درصورت دستور قاضی این داده ها در اختیار دادگاه قرار می گیرد. اما همان طور که گفته شد این مسایل بر مطالبه مهریه تأثیر ندارد.

درخصوص شکایت از همسرتون تحت عنوان توهین از آنجا که طبق قانون استفساریه « از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین و ... عبارت است از بکار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام‌حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تخفیف و تحقیر آنان شود و با عدم ظهور الفاظ ‌توهین تلقی نمی‌گردد.» طبق تشخیص قاضی و بر اساس مسائلی که به شما نسبت داده شده طبق جزییات و ادله موجود در پرونده رأی صادر می شود.

نهایتا توجه داشته باشید، دادگاه و شکایت آخرین راه حل است. لذا سعی کنید مسئله را از طریق سازش و توافق حل کنید. بویژه درخصوص مسائل خانوادگی با کشیده شدن کار به محکمه، صرف نظر از نتیجه حکم، در اکثر موارد هر دو طرف از نتیجه ناراضی هستند.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...