موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+1 امتیاز
1.1k بازدید
در جرایم رایانه ای و اینترنتی توسط
,با سلام، شخصی با فعالسازی سیمکارت متعلق به اینجانب که در مالکیت من میباشد (اعتباری ....) و از سال 93 تا کنون بلااستفاده (خاموش) بوده است، با فردی تماس گرفته و به بهانه برنده شدن وی در رادیو جوان او را به پای خودپرداز کشانده و مبلغ 1998000 تومان از وی کلاهبرداری کرده است (به کارت دیگری انتقال داده است). سیمکارت اینجانب بدون اطلاع من طی چهار نوبت (96/08/15، 96/09/04 ، 96/09/14 و 96/09/17) فعالسازی شده است. از شرکت ..... بدلیل این واگذاری غیرمجاز که زمینه سوء استفاده را فراهم کرده شکایت کرده و بر اساس دستور قضائی نسبت به اعلام اینکه با چه مدارک هویتی و در چه دفاتری این سیمکارت فعال و واگذار شده در حالیکه هنوز مالکیت آن به اسم اینجانب می‌باشد، درخواست استعلام کرده ام. این مورد را میدانم که در صورت اعلام شماره انحصاری گوشی که این سیم کارت به روی آن فعال شده است (IMEI) میتوان از طریق پلیس امنیت به محل گوشی (که ممکن است سیمکارت دیگری در حال حاضر بر روی آن فعال باشد) دسترسی پیدا کرد. چطور میتوانم مسأله را تا اثبات بیگناهی خود، قرار منع تعقیب  و پیگیری موضوع بعنوان مالکی که در اثر اهمال شرکت ...... متحمل خسارت شده است، دنبال نمایم؟!! لطفاً اینجانب را راهنمائی فرمائید. ارادتمند

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

ضمن عرض سلام و احترام،

معمولا اپراتورهای مخابراتی سیمکارت های غیردائمی را در صورت بلااستفاده بودن، لغو امتیاز می نمایند فلذا اینکه بیان فرموده اید که مالکیت سیم کارت متعلق به شماست، تاحدی نامفهوم است بعلاوه اینکه فعالسازی های متعدد در بازه زمانی کوتاه نیز امری نامفهوم است. اما بطورکلی دقت داشته باشید که اپراتورها طبق قرارداد، حق امتیاز استفاده و بهره برداری از سیم کارت را برای مدتی معین و تحت شرایطی خاص به کاربران واگذار نموده اند و مالکیت شما بر سیم کارت، دائمی نیست. علت اینکه سیمکارت هنوز به نام شما بوده است را شاید بتوان در عدم بروزرسانی دیتابیس ها جستجو کرد.

توصیه می شود از قاضی پرونده بخواهید که مالک حساب مقصد را احضار و بازجوئی نماید چراکه متهم اصلی پرونده، فردی است که مالک حساب مقصد است. در گام بعد می‌توانید بواسطه خسارت معنوی که به شما وارد شده است، اقدام به طرح دعوا نمایید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...