موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+1 امتیاز
738 بازدید
در تخلفات فروشگاه های اینترنتی توسط

با سلام
بنده خریدی از سایت ... داشتم. این خرید ابزار قفل بوده و از فروشنده سایت پرسیدم که بنده فردی معمولی هستم آیا می توانم از محصولات شما خریداری کنم ؟ ایشان در جواب گفتند مشکلی نیست  و ابزاری ساده است  و نیازی به مدارک نیست (به نوعی اغفال و وعده).
بنده هم پرداخت اینترنتی به مبلغ   74 هزار تومان را انجام دادم. از مهر امسال این ماجرا شروع شد و خرید را از چین انجام دادند. اما به دلایلی در گمرگ متوقف شد و تحویل داده نشد. با ایشان تماس داشتم و اذعان داشتند که مقصر خودمون هستم که ارسال این نوع کالا برای شهرستان کوچکی که بنده در آن زندگی می کنم  ارسال داشتیم  و در سوابق فروش  با این شهر  که من هستم  این مشکل گمرگی داشتن و یه بار دیگه بار را ارسال میکنیم.

هر بار به عنوان های مختلف از رد تماس تا که امتحان پایان ترم دارم و غیره ترفندها، ما رو تا الان که شما این متن میخوانید  سرکاریم و باعث سردرگمی بنده شده. باعث ضرر مالی با وعده تو خالی و اغفال شده. تکلیف بنده چه طور مشخص میشه از کجا می تونم پیگیر بشم ؟؟؟؟ از راهنماییتون ممنون میشم.

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط

ضمن عرض سلام

طبق قاعده کلی مندرج در قانون تجارت الکترونیکی، درصورتی که فروشگاه به دلیل عدم موجودی کالا و یا‌ عدم امکان اجرای خدمات، نتواند تعهدات خود را انجام دهد، باید مبلغ دریافتی را فوراً‌ به مشتری بازگرداند، و در صورت تخلف به مجازات از بیست میلیون (000 000 20) ریال تا یکصد میلیون (000 000 100) ریال محکوم خواهد شد (مگر در موارد استثنایی که درخصوص شما صدق نمی نماید). ضمنا در ادامه مزبور آمده است: درصورتی که معلوم شود تأمین کننده از  ابتدا عدم امکان ایفای تعهد خود را می دانسته، علاوه بر لزوم استرداد مبلغ دریافتی، به حداکثر مجازات محکوم خواهد شد.

مواد زیادی در قوانین عام و خاص از شما حمایت می کند و امکان طرح همزمان دعوای حقوقی و کیفری وجود دارد. با تنظیم دادخواست/شکواییه و پیوست کردن کلیه ادله و مستندات می توانید دعوای خود را ثبت نمایید. 

باتوجه به اینکه طرح دعوای کیفری بویژه در این خصوص نیاز به دانش حقوقی دارد، پیشنهاد می شود ابتدا اظهارنامه ارسال نمایید و سپس دعوای حقوقی اقامه کنید.

موفق باشید.


توسط
خیلی ممنون از راهنماییتون اما برای  ارسال اظهار نامه و کلا طرح دعوای حقوقی باید به  صورت اینترنتی باشه یا دادسرای شهر خودمون بخش جرایم رایانه اقدام  کنم ؟؟ اگه امکان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی  هم دارید ???
 لطفا  مرا راهنمایی کنید /////
توسط
سلام،
برای ثبت اظهارنامه قضایی یا ثبت دادخواست حقوقی، باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه فرمایید، لیکن برای ثبت شکایت کیفری باید حضوراً به دادسرا مراجعه کنید.
مشاوره های مجموعه ما در حال حاضر فقط بصورت اینترنتی و یا حضوری انجام می شود
توسط
با سلام مجدد  بنده برای درخواست دادرسی قضایی به دفاتر خدمات قضایی مراجه کردم اما گفتن به ما مربوط نیست با بری شورا  شورا هم گفت زیر دومیلیون با ماست وقتی مبلغ از من پرسید یه جور های من فهمیدم  که طرف میگه ::::::: نوشن جانش ......... باید بری تبریز ارزش نداره باید کلی هزینه کنی  ..... دوماه وقت کیره اصلا مايوس کردن یعنی تو قانون چیزی نیست.....   من ادم ساده ام از قانون نمید ونم   نمی دونم  چه کاری باید انجام بدم درسته مبلغ پایین هست باعث پوس خند میشه ولی همه اینها باید جایی رسیدگی بشه

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...