موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
844 بازدید
در سایت و نام دامنه - Domain توسط
ویرایش شده توسط

با سلام

من دامنه ای ثبت کردم قبلش با ثبت شرکتها چک کردم و آنها اعلام کردن هیچ نشان یا اسمی به نام دامنه ثبت نشده است . دامنه را ثبت کردم ولی بعد از چند ماه شرکتی همکار علامت و نامی هم نام دامنه من ثبت کرده و الان توسط پلیس فتا از اینجانب شکایت کرده . در نظر داشته باشید ما تامین کننده هستیم ولی برای این همکار بازاریابی میکردیم و هزینه زیادی برای سایت و افزایش رتبه انجام دادیم و تبلیغات زیادی کردیم .

تاریخ ثبت دامنه توسط اینجانب و تاریح روزنامه رسمی دقیقا نشان میدهد که اینجانب زودتر اقدام به خرید نموده ام .

حال که فعالیت ما با هم یکی است چه عواقبی برای اینجانب خواهد داشت آیا باید به زندان بروم و هزینه هایی که کردم چه خواهد شد ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

ضمن عرض سلام،

دقت داشته باشید که مرجع "ثبت شرکت ها" هیچگونه ارتباطی با امور ثبت دامنه یا ثبت علامت تجاری ندارد و اظهارنظر آنها در این خصوص فاقد ارزش حقوقی است. تنها مرجع اظهارنظر درخصوص وضعیت ثبت علائم، مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد (یا روزنامه رسمی کشور) است.

بهرحال چنانچه تاریخ ثبت دامنه پیش از تاریخ ثبت علامت توسط طرف مقابل باشد، در صورت دفاع موثر مي توانيد از خود رفع اتهام نماييد. ضمن اینکه میتوانید با مراجعه به محاكم حقوقی و تنظیم دادخواست، خواستار ابطال علامت تجاری طرف مقابل گردید.

موفق باشيد


ماده 32 قانون ثبت اختراعات ، طرحهای صنعتی و علائم تجاری؛ علامت درموارد زیر قابل ثبت نیست‌:
‎‎‎الف - نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.
‎‎‎ب - خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
‎‎‎ج - مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند.
‎‎‎د - عین یا تقلید نشان نظامی‌، پرچم‌، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بین‌الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بین‌المللی تأسیس شده‌اند، بوده یا موارد مذکور
یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی‌ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
‎‎‎هـ - عین یا به طرز گمراه کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.
‎‎‎و - عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
‎‎‎ز - عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به‌لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

ماده 41 قانون ثبت اختراعات ، طرحهای صنعتی و علائم تجاری؛ هر ذی‌نفع می‌تواند از دادگاه ابطال ثبت علامت را درخواست نماید. دراین‌صورت باید ثابت کند مفاد بند (الف‌) ماده (30) و ماده (32) این قانون رعایت نشده است‌. ابطال ثبت یک علامت از تاریخ ثبت آن مؤثر است و آگهی مربوط به آن نیز دراولین فرصت ممکن منتشر می‌شود. هر ذی‌نفع که ثابت کند که مالک علامت ثبت شده شخصاً یا به وسیله شخصی که از طرف او مجاز بوده است‌، آن علامت را حداقل به مدت سه سال کامل از تاریخ ثبت تا یک ماه قبل از تاریخ درخواست ذی‌نفع استفاده نکرده است‌، می‌تواند لغو آن را از دادگاه تقاضا کند. درصورتی که ثابت شود قوه قهریه مانع استفاده از علامت شده است‌، ثبت علامت لغو نمی‌شود.

ماده 43 قانون ثبت اختراعات ، طرحهای صنعتی و علائم تجاری؛ علاوه بر موجبات ابطال مذکور در ماده (41)، هرگاه خواهان ثابت کند که مالک علامت ثبت شده از آن به تنهایی و یا برخلاف ضوابط مندرج در ذیل ماده(42) از آن استفاده کرده و یا اجازه استفاده از آن را صادر می‌کند یا به نحوی از علامت جمعی استفاده کند یا اجازه استفاده از آن را بدهد که موجب فریب‌مراکزتجاری یا عمومی نسبت به مبدأ و یا هرخصوصیت مشترک دیگر کالا و خدمات مربوط گردد، دادگاه علامت جمعی را باطل می‌کند.


سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...