موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.5k بازدید
در خرید و فروش پایان نامه توسط

سلام من چند وقت پیش یعنی در بهار امسال درخواست انجام یه سمینار دانشجویی (نه پایان نامه) به یکی از سایتها دادم، اونها هم برام یه سمینار با همون موضوعی که می خواستم ارسال کردند.

بعد از اینکه استاد سمینار رو دریافت کردن متوجه شدن که این سمینار به طور کامل کپی شده هست  (یه نسخه از اون سمینار در یکی از سایتها برای فروش موجوده) به هر حال استاد نمره این درس رو به من ندادن؟ با شرکت که تماس گرفتم هیچ جوره زیر بار نرفتن که مبلغ من رو پس بدن

سوالم اینه که میتونم شکایت کنم؟ به راحتی هم میتونم ثابت کنم پروژه کپی شده بوده.

آیا واسه خودم که به هر حال کار خلافی انجام دادم و پروژه خریدم مشکلی پیش نمیاد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام،

چنانچه ارزش مالی پرونده شما کمتر از 20 میلیون تومان باشد، می توانید از طریق شوراهای حل اختلاف اقدام به طرح دعوای حقوقی (نه کیفری) بنمایید. ضمن اینکه خرید و فروش آثار علمی و پژوهشی توسط موسسات جرم بوده و مستوجب تعقیب کیفری است، فلذا باتوجه به اینکه شما از این اسناد هیچگونه امتیازی علمی یا آموزشی کسب ننموده اید، مشمول تبصره 6 ماده واحده قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی قرار نخواهید گرفت، بنابراین می توانید اقدام به طرح دعوای کیفری در دادسرا بنمایید و باتوجه به جنبه عمومی این جرم، نهاد قضایی اقدام به رسیدگی خواهد نمود. نسخه ای از شکواییه مطروحه را نیز برای وزارت علوم ارسال نمایید.


جهت مطالعه:

به استناد ماده واحده قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی؛ تهیه، عرضه و یا واگذاری آثاری از قبیل رساله، پایان‌نامه، مقاله، طرح پژوهشی، کتاب، گزارش یا سایر آثار مکتوب و یا ضبط شده پژوهشی، علمی و یا هنری اعم از الکترونیکی و یا غیر الکترونیکی توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی به قصد انتفاع و به عنوان حرفه یا شغل - با هدف ارائه کل اثر و یا بخشی از آن توسط دیگری به عنوان اثر خود جرم است.

طبق تبصره 6 قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی؛ در صورت استفاده از آثار متقلبانه موضوع ماده واحده توسط دانشجویان، اعضای هیئت علمی و طلاب، ضمن سلب هرگونه امتیاز مادی و یا معنوی مرتب با آن و ملغی‌الاثر بودن هرگونه مدرک تحصیلی، پایه، مرتبه علمی، رتبه و یا عناوین مشابه به تخلفات نامبردگان حسب مورد توسط هیئت‌های انتظامی، اعضای هیئت علمی، هیئت‌های رسیدگی به تخلفات علمی، کمیته‌های انضباطی دانشجویان و یا دادسرا و یا دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی خواهد شد.

البته طبق ماده 5 این قانون ؛ ارائه خدماتی که در جریان تهیه آثار پژوهشی، علمی- هنری انجام آنها توسط اشخاص ثالث متعارف است از قبیل خدمات آزمایشگاهی، تایپ، کمک به گردآوری داده‌ها، ترجمه، تکثیر و ویراستاری اثر، مشمول حکم مقرر در ماده واحده نیست.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...