با سلام و احترام،
بهرحال مبنای صدور برگ تشخیص مالیاتی، خوداظهاریها و دفاتر مالیاتی شماست. اما در صورت درخواست ممیز مالیاتی، شما موظف به ارایه دفاتر مالی و سایر اسناد ضمیمه منجمله فاکتورها و تراکنش های بانکی و .... خواهید بود. گاها ممیز مالیاتی ممکن است از طریق بررسی حساب های بانکی، فاکتورها، و حتی اظهارنامه های شرکت های طرف حساب شما و غیره اقدام به پذیرش و یا رد دفاتر نماید.
شما تا چند سال موظف به حفظ و نگهداری اسناد و دفاتر مالی می باشید و تخلفات مالیاتی گذشته شما، در سال های بعد نیز قابل پیگیری خواهد بود.
این سخت گیری ها معمولا درخصوص شرکتهای کوچک انجام نمی شود و رویه ممیزین، تعامل با مودیان مالیاتی است. اما بهرحال تدوین صحیح دفاتر و نگهداری آنها جزو تکالیف قانونی شماست.
جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود از مشاورین مالیاتی استفاده بفرمایید.