پیامک های تبلیغاتی (سرویس های ارزش افزوده اپراتورهای مخابراتی) از دو رویکرد قابل پیگیری هستند؛ یک مسئله حجم عظیمی از پیامک های تبیلغاتی ناخواسته(spam) است که موجب سلب آسایش دریافت کنندگان می شود. حالت دیگر زمانی است که افراد تمایل به دریافت پیامک های انبوه دارند اما از این که متن برخی از این پیامک ها مجرمانه بوده و زمینه کلاهبرداری را از مشترکان فراهم می کند شاکی هستند که این دو مورد باید به صورت جداگانه و به ویژه درخصوص مورد دوم براساس محتوای ارسالی ماده قانونی متناسب تطبیق و با تنظیم شکواییه مستدل و مستند به قوانین پیگیری شود. اما درخصوص صدق کردن ماده 641 قانون مجازات بر این مورد به نظر می رسد اپراتور مربوطه از حیث معاونت و تسهیل جرم قابل تعقیب خواهد بود. اما غیر از این مورد مواد دیگری نیز وجود دارد که با استناد به آن ها می توان نسبت به محکومیت متخلفین و مطالبه خسارت اقدام کرد.
باتوجه به فعالیت تخصصی و طرح های پژوهشی موسسه در این زمینه درصورت تمایل نیز می توانید در زمینه های مختلف از جمله موارد زیر با موسسه همکاری یا از خدمات موسسه استفاده نمایید؛
تبلیغات از حیث حقوقی و کیفری/ اقامه دعوا توسط وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه/ بررسی تبلیغات از حیث فنی (توسط متخصصین این حوزه) و نیز بررسی قابلیت های اپراتورها در ارائه منعطف تر سرویس های تبلیغاتی و...