با سلام و آرزوی موفقیت
به عنوان یک قاعده کلی باید گفت در هر معامله از راه دور مصرف كننده حداقل هفت روز کاری، وقت براي انصراف (حق انصراف) از قبول خود بدون تحمل جريمه و يا ارائه دليل داشته باشد. اما همانطور گفته شد این امر "قاعده" محسوب می شود، لذا جز در موارد استثناء این حق برای شما محفوظ است. برای دیدن بعضی از این موارد استثناء می توانید به مساله هفت روز و خرید بیمه وحق انصراف هفت روزه (قسمت دیدگاه) را مطالعه کنید.
باتوجه به توضیحات مندرج در سوال، شما حق انصراف و عودت کالا را دارید. درخصوص هزینه ارسال نیز اگر کالا منطبق با چیزی است که در سایت مطرح کرده بودند، هزینه با شما و در غیر این صورت هزینه باربری و استرداد کالا تماما بر عهده فروشنده ای است که کالای غیر منطبق برای شما ارسال کرده است. در صورتی که زیر بار نرفتند می توانید از طریق قانونی اقدام نمایید.
فقط مستندات مربوطه و از جمله دلیلی که نشان می دهد ظرف 7 روز از حق انصرافتان استفاده نموده اید، پرینت اسکرینشات مربوط به اطلاعات سفارش و توصیف کالا، فیش واریزی، متن ایمیل و غیره را ضمیمه نمایید.
امکان طرح همزمان شکایت کیفری با عنایت به نقض قواعد مندرج در قانون تجارت الکترونیکی و شکایت حقوقی (در شورای حل اختلاف) برای شما وجود دارد.می توانید پیش از طرح دعوا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اقدام به ارسال اظهارنامه قضایی نمایید.
درخصوص سوال آخرتان نیز به پاسخ پرسش زیر مراجعه بفرمایید.
به صرفه بودن یا نبودن شکایت؟ آیا با توجه به وقت گیر بودن و هزینه بر بودن شکایت و گرفتن وکیل و ... می ارزه شکایت کرد؟
موفق باشید